Professur für Islamische Religionspädagogik und Praktische Theologie
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Symposium Oktober 2024
International Symposium "Mawlāna Jalāladdīn Rûmî in Today’s Education: Rethinking Methodologies"
- https://www.islamische-theologie.hu-berlin.de/de/termine/konferenz-rethinking-methodologies
- International Symposium "Mawlāna Jalāladdīn Rûmî in Today’s Education: Rethinking Methodologies"
- 2024-10-11T17:00:00+02:00
- 2024-10-13T12:30:00+02:00
- Wann 11.10.2024 17:00 bis 13.10.2024 12:30
- Wo Humboldt-Universität zu Berlin, Unter den Linden 6, 10117 Berlin, Senatssaal
- Name des Kontakts
- iCal
Storytelling has a long tradition in the history of Islamic education, dating back to the time of the Prophet Muḥammad. It is one of the traditional forms of Islamic education to convey values, virtues as well as attitudes. Besides, it constructs cultural phenomena such as beliefs, knowledge, behaviors, and values and preserves them in the collective memory. Against this background, the international symposium Mawlānā Jalāl al-Dīn Rûmî in Today’s Education: Rethinking Methodology will be held from 11 to 13 October 2024. It is organized by our professor Tuba Iṣık (Islamic Religious Studies and Practical Theology), our research assistant Elif Emirahmetoğlu and Elif Erhan (Üsküdar University).
Contributors (inter alia)
Anna Akasoy – Rasool Akbari – İlknur Bahadır – Hibatolah Nassiri-Vural – Hatice Dilek Güldütuna – Muhammad Faruque – Mahmud Kellner – Mahmud Erol Kılıç – Cemalnur Sargut – Kemal Sayar – Gernot Galib Stanfel – Esin Tümer – Danielle Widmann Abraham – Emine Yeniterzi – Cangüzel Güner Zülfikar
Conference programme
The conference programme is available here.
Livestream
The opening on Friday will be streamed live on YouTube. A link will be published here.
Venue
Humboldt-Universität zu Berlin
Unter den Linden 6
10117 Berlin
Senatssaal
Registration
If you would like to join the conference, please register by 29 September 2024 via sekrelpa@hu-berlin.de.
Über die Professur
Der Lehrstuhl besteht aus zwei großen Teildisziplinen. Im Rahmen der religionspädagogischen Forschung und Lehre liegt der Schwerpunkt zwar auf dem Lernort Islamischer Religionsunterricht, d.h. auf der Fachdidaktik, allerdings sind zugleich systematische und historische Fragen um religiöse Bildung und Erziehung Gegenstand dieses Bereiches. Die Praktische Theologie hingegen beschäftigt sich mit islambezogenen praktischen Handlungsfeldern, wie z.B. Soziale Arbeit, Krankenhausseelsorge etc.